Klachtenprocedure

Definities

  • Stadswerkplaats Stadswerkplaats Groningen.
  • Cursist is iemand die een cursus volgt bij Stadswerkplaats Groningen.
  • Docent is iemand die een cursus geeft bij Stadswerkplaats Groningen.
  • Klager is iemand die een klacht heeft ingediend.  

Toepasselijkheid

2.1 Deze klachtenprocedure is van toepassing op alle cursussen aangeboden door de Stadswerkplaats.

2.2  Een klacht kan worden ingediend door de cursist of de docent.

2.3 Een klacht wordt schriftelijk ingediend via het e-mailadres info@stadswerkplaats.nl of mag per post worden verzonden naar het adres A-Kerkhof 30 in Groningen. Benoem in het onderwerp dat het om een klacht gaat. 

Privacy

3.1 De klacht zal behandeld worden door Tim Houwing of Alea Thieme.

3.2 De klacht wordt vertrouwelijk behandeld, enkel de onder 3.1 vermelde personen zullen de klacht inzien.

3.3 De klacht zal niet worden besproken met derden, tenzij dit noodzakelijk is om de klacht correct af te handelen.

Termijnen

4.1 Dien de klacht binnen 6 maanden in nadat de klacht is ontstaan.

4.2 Na ontvangst van de klacht ontvangt de klager een ontvangstbevestiging.

4.3 Binnen vier weken na ontvangst van de klacht wordt een inhoudelijke reactie toegezonden.

4.4 Van de termijn onder 3.3 vermeldt kan tot tweemaal uitstel worden verleend. In dat geval ontvangt de klager schriftelijk bericht dat de termijn is uitgesteld en waarom het uitstel noodzakelijk is. De reactietermijn wordt per keer maximaal met vier weken uitgesteld.

Beslissing

5.1 De beslissing wordt schriftelijk naar klager toegezonden.

5.2 De beslissing wordt deugdelijk gemotiveerd. Dat betekend dat in de beslissing vermeldt staat waarom die beslissing is genomen.

Beroep

6.1 Als klager het niet eens is met de uitkomst van de klachtenbehandeling van Stadswerkplaats dan kan er beroep in worden gesteld via Deetman Advocatuur.

6.2 Klager dient het beroep binnen 3 maanden na de beslissing te sturen naar info@deetmanadvocatuur onder vermelding van klacht Stadswerkplaats Groningen.

6.3 Deetman Advocatuur in een onafhankelijk advocatenkantoor die onder andere gespecialiseerd is in mediation. Deetman Adocatuur heeft geen andere banden met Stadswerkplaats Groningen met uitzondering van de afwikkeling van de beroepsprocedures.

6.4 De kosten voor klager bedragen € 100,00 per klacht, de overige kosten zijn voor Stadswerkplaats Groningen haar rekening. 

6.5 De beslissing in beroep is bindend voor beide partijen.

6.7 In afwijking van bovenstaande beroepsprocedure staat het klager uiteraard ook vrij om zich te wenden tot de rechter.

Bewaar termijnen

7.1 Alle stukken worden 5 jaar bewaar na het afsluiten van de klachten procedure.

7.2 Klager kan de stukken schriftelijk opvragen nadat de identiteit is gecontroleerd.